הקידום האורגני הוא תהליך מרתק שבו אנחנו יכולים לשדרג את נוכחותנו במרחב הדיגיטלי באופן טבעי ואמיתי. בעולם שבו התחרות באינטרנט גודלת מיום ליום, הקידום האורגני משמש את ככלי המשמעותי ביותר להבליט את העסק שלנו בתוצאות החיפוש בצורה לא ממומנת ולהביא אותו להופיע בתוצאות למעלה, מה שעוזר לנו להשיג מבחר רחב של לקוחות.
קידום אורגני משפיע על הצלחת האתר העסקי במספר דרכים.
הנוכחות הטבעית במיקום גבוה בתוצאות החיפוש מקנה אמינות וסמכותיות לעסק, משפרת ומגדילה את הנראות שלו ויכולה להביא לכניסת גולשים מתמדת. בנוסף, קידום אורגני מאפשר לעסק להתחרות שווה בשווה עם עסקים גדולים בצורה יעילה.
קידום אורגני יכול להפחית את הצורך בהוצאות פרסום בתשלום, מה שיכול לספק יתרון גדול עבור העסק.
זהו תהליך ארוך ומתמשך שכולל את יצירת תוכן איכותי, אופטימיזציה טכנית של האתר, בניית קישורים ועוד המון אסטרטגיות נוספות.
כמה חשוב קידום אורגני לאתר עסק חדש: מדריך מלא
באופן כללי, קידום אורגני מבטיח תוצאות לטווח ארוך ומתמשך, שבהן האתר יקבל גידול אורגני בתנועת הגולשים אליו ובגודל הקהל המתעניין במוצרים או השירותים שהוא מציע.
הנה לכם 5 שיטות לקידום אורגני של אתר האינטרנט שלכם עם הסבר על כל שיטה
ישנן כמה שיטות עיקריות שניתן להשתמש בהן, הנה חמישה מהן:
- תוכן איכותי: יצירת תוכן איכותי ומקורי הוא חשוב מאוד לקידום אורגני ושל העסק בכלל. תוכן מעניין ושימושי למשתמשים שנותן להם ערך מוביל לשיתוף ולקישורים טבעיים מאתרים אחרים מה שגוגל מאוד אוהבת.
כתיבת מאמרים, בלוגים, מדריכים, וידאו ושיעורים דיגיטלים הם רק חלק קטן מרשימה של רעיונות ואופציות ליצירת תוכן איכותי. - אופטימיזציה טכנית: אופטימיזציה טכנית מתייחסת לשדרוג המבנה והביצועים של האתר שלכם. זה כולל מהירות טעינה מהירה, תגיות מטא, בניית URL ידידותיים, מפת אתר, ושליטה טכנית נוספת שמשפיעה על דירוג האתר שלכם במנועי החיפוש.
- בניית קישורים (Link Building): בניית קישורים זה סעיף שמתייחס לשליחת קישורים מאתרים אחרים לאתר שלכם, המטרה: ליצור למנועי החיפוש אמינות שכאשר אתרים אחרים שולחים גולשים שלהם לאתר שלכם כנראה שיש סיבה טובה ומנועי החיפוש מסתכלים על האתר שלכם כאתר אמין. ניתן לעשות את התהליך הזה דרך שיתוף תוכן במאמרים אורחים, תגובות בבלוגים, ורשתות חברתיות.
- שימוש במילות מפתח: שימוש רחב במילות מפתח רלוונטיות בתוך התוכן שלכם ובתגיות האתר מסייע בדירוג האתר בתוצאות החיפוש. חשיבות רבה ניתנת למילות מפתח בכותרות, פסקאות ראשיות ותוכן העמוד. מנועי החיפוש יודעים להתאים מידע רלוונטי למי שמחפש ביטוי מסויים, ולכן תרצו להיות הכי ממוקדים ושמנועי החיפוש ידעו שהאתר שלכם מדבר ומסביר לגבי אותו ביטוי, אך חשבו לזכור, לא לחזור על אותו ביטוי יותר מידי פעמים, זה דבר שיכול לעשות עבודה הפוכה בדיוק.
- פעילות ברשתות חברתיות: פעילות ברשתות חברתיות מקנה ראייה וקידום אורגני.
יצירת תוכן מעניין שמשותף ברשתות חברתיות מביא לשיתוף ולקישורים חיצוניים. פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ולינקדאין ובכלל להיות חשופים לקהל רחב מאוד של לקוחות פוטנציאליים שיכולים להיכנס לאתר שלכם.
כל אחת מהשיטות הללו תורמת לקידום אורגני של אתר האינטרנט ותלויה בשוק היעד ובאופי העסק שלכם. בכדי להשיג תוצאות רלוונטיות, מומלץ לשלב מספר שיטות ולהתאים אותן לצרכי העסק.
4 טעויות שאת/ה לא רוצה לעשות ואיך להימנע מהן
רבות הן הטעויות שניתן לעשות בקידום אורגני שיכולות להשפיע בשלילה על התוצאות הסופיות שלכם.
הנה ארבע טעויות נפוצות וכיצד להימנע מהן:
- שליחת קישורים לא איכותיים: שליחת קישורים מאתרים לא אמינים או לא רלוונטיים יכולה להזיק לקידום אורגני. המנעו מרכישת קישורים, שליחת קישורים מאתרים חסרי אמינות, ודאגו לבנות קישורים איכותיים מאתרים רלוונטיים ואמינים בלבד.
- יצירת תוכן לא איכותי: תוכן חלש, ישן, או שלא נותן ערך למשתמשים לא יעזור בקידום האורגני. תצרו תוכן מקורי, מעניין ושימושי המעניק ערך לקוראים שלכם. הימנעו מהעתקת תוכן מאתרים אחרים או שימוש בתוכן מוגן בזכויות יוצרים בלתי חוקי.
- אופטימיזציה חוקית למנועי חיפוש: ניסיון להטמיע מילות מפתח מוגזמות כמו שהזכרתי למעלה בכדי לשפר את הדירוג במנועי החיפוש עשוי להיתקע כספאם. ודאו כי האופטימיזציה שלכם נעשית בצורה טובה ומקצועית עם עמידה בכללי מנויע החיפוש.
- אי שמירה על עדכון קבוע: עדכון קבוע של התוכן, התגיות והמבנה של האתר הוא חיוני לקידום אורגני. במידה והתוכן באתר לא יעודכן, כנראה שהתוכן יהיה כבר פחות רלוונטי לגולש ולא יתן את אותו הערך, אי שמירה על העדכון התקופתי יכול לגרום לאבדן מקום בדירוגים של מנועי החיפוש או אפילו לביטול המקום שכבר הושג. ודאו שאתם מתעדכנים באופן קבוע ומשקיעים מאמץ בפיתוח ובמתן שיפורים לאתר.
לפי מה שרשמתי למעלה נוכל להבין שבעת התמודדות עם קידום אורגני, חשוב להתמקד בשימור איכותי של האתר, בתוכן מקורי ושיפור מתמיד של הנתונים. כמו כן, יש להימנע מטעויות שיכולות להשפיע בשלילה על הדירוג ולבטל הישגים שכבר הושגו.
איך למדוד את ההצלחה של הקידום שלכם?
מדידת ההצלחה של הקידום האורגני של האתר שלכם, ניתן להשתמש במדדים ובכלים שונים. הנה כמה מהם:
תנועת הגולשים: מדד חשוב לסיקור תוצאות קידום אורגני הוא כמות התנועה שמגיעה לאתר שלך. ניתן למדוד זאת באמצעות כלים לניתוח נתוני תנועה, כמו Google Analytics ועוד כמה כלים חינמיים שאפשר למצוא ברחבי הרשת. תפקידם של כלים אלו הוא למדוד את הכמות של המבקרים, מאיפה הם מגיעים, אילו דפים הם צופים וכך אפשר למדוד לאורך תקופה את השיפור של הקידום.
מילות המפתח: בדוק אילו מילות מפתח גורמות לאתר שלך להופיע בתוצאות החיפוש בעזרת כלים כמו Google Search Console. ניתן בנוסף להשתמש בכלים למחקר מילות מפתח למציאת המילים הנפוצות שאנשים מחפשים כשהם מתעניינים בנושא של האתר שלכם.
קישורים חיצוניים: בדקו את כמות הקישורים החיצוניים שמקשרים לאתר שלכם, אם אין מספיק נסו למצוא דרכים יצירתיות לעשות שיתופי פעולה איכותיים עם עסקים מאותו תחום.
מדדי ההישג: מדדי ההישג כוללים את כמות הפניות למכירות, לטופס יצירת הקשר או לכניסה לרשימת התפוצה שלך ועוד.
מסקנה: אפשר להשיג תוצאות מעולות באמצעות קידום אורגני לאתר שלכם
ניתן להשיג תוצאות מעולות באמצעות קידום אורגני של האתר שלכם אבל כמובן שזה אמור להיות תהליך רציני מאוד, אתם צריכים להשקיע לא מעט זמן ומשאבים על מנת שהקידום יהיה איכותי, לאורך זמן רב, שתוכלו באמת לקטוף את הפירות שזה מייצר.
בעזרת המאמר הזה תוכלו להיעזר בלא מעט טיפים איך לקדם את העסק בצורה הנכונה ביותר.