היום עסק שלא עושה שימוש ברשתות חברתיות לפרסום העסק שלו אפילו מעט, מרגיש הבדל עצום בינו לבין עסקים שכן מפרסמים ומשווקים עצמם, ואפשר לצאת מנקודת הנחה שכולם משלמים הון תועפות, משום שפרסום ברשתות חברתיות (כגון: פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טיקטוק ועוד) אפשר לעשות גם ללא עלות בכלל.
כולם מכירים את הכניסה הדרמטית והענקית של הרשתות החברתיות לחיינו וכמה שהיום הם מצרך כמעט ובסיסי. מיליוני אנשים ברחבי העולם משתמשים בפלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ולינקדאין כדי להציג את עצמם ברשתות החברתיות ולבנות קהל לעסק, לתקשר איתו ולחלוק איתו את כל סוגי התוכן.
לכן, זו הזדמנות ייחודית לפרסם את העסק שלך ולהגיע לקהל יעד מגוון ורחב, בין אם זה בארץ או בכל העולם.
שימוש ברשתות חברתיות לפרסום העסק חשוב מכמה סיבות:
- יעילות: רשתות חברתיות מציעות לכם אינספור אפשרויות שבהם תוכלו להגיע לקהל יעד ממוקד שאליו אתם מכוונים מכל העולם, מבלי להשקיע מאמץ ומשאבים רבים.
על ידי פרסום ברשתות חברתיות אפשר לקבל תוצאות מיידיות ולנתח מהם נתונים על הקהל שמגיע. - פרסום במקביל: ברשתות החברתיות תוכלו לפרסם את העסק שלכם במספר פלטפורמות במקביל ולהגיע לקהל יעד מדויק בכל אחת מהם.
- אין גבולות: כאשר יש לכם עסק פיזי במקום מסויים ללא פרסום, אתם די מוגבלים בכמות האנשים שיכנסו לחנות, בכמות האנשים שעוברים ברחוב ובעוד מס' פרמטרים.
אך כאשר אתם מפרסמים ברשתות החברתיות לקהל הרחב יש לכם אפשרות להיחשף להמון קונים פוטנציאלים המעוניינים את המוצר שאתם מציעים ויגיעו אליכם לחנות. - קידום שירות/מוצר ספציפי: במידה ויצאתם במבצע מסויים או שבניתם חבילה מוגבלת לזמן מוקצב, יש לכם אפשרות להיעזר במדיה החברתית על מנת לדחוף את המוצר ולייצר סביבו "הייפ", לתת לצופים סיבה טובה לרכוש את המוצר וכך להגדיל את המכירות שלכם למוצר ספציפי.
כדי לפרסם את העסק שלכם ברשתות החברתיות בצורה נכונה, חשוב לזכור:
- תבחרו פלטפורמות מתאימות: תבחרו ברשתות חברתיות שמתאימות לתחום העיסוק שלכם ולקהל היעד שבו תרצו להתמקד.
- תכננו את התוכן: תיצרו תוכן איכותי, מקורי, מקצועי ומעניין שיכול למשוך את הקהל שלכם, לתת לו ערך נוסף, וליצור עניין סביב עסק שלכם.
- התמקדו בחווית המשתמש: וודאו שהחוויה בדפים והחשבונות שלכם נעימה ומעניינת עבור הגולשים. תתקשרו בקבוצות דיון, תגובות ללקוחות, והשקיעו מאמץ נוסף לשאלות מגולשים, בגדול, תהיו פעילים בחשבונות.
- עקוב אחרי המדדים: השקיעו בניתוח הנתונים והמדדים של פעילותכם ברשתות החברתיות. עקבו אחרי הנתונים שאתם צוברים לאורך תקופה, תנסו להבין איפה התוכן עבד טוב יותר ואיפה פחות כדי למקד את עצמכם לעתיד ולתת לגולשים את התוכן הטוב ביותר.
בונוס!
אם אתם עדיין לא סגורים על מה זה בכלל שיווק דיגיטלי (ממומן או אורגני) ואיך משתמשים בו אז המאמר בונוס הוא בשבילכם.
שיווק אורגני ושיווק ממומן הם שני גישות שונות לקידום העסק שלכם בעידן הדיגיטלי.
ההבדל בין שני הגישות נמשך לשיח מתמיד על מנת לקבוע איזו גישה היא המתאימה ביותר לעסק שלכם.
בואו נעשה סדר מה זה בכלל שיווק אורגני ומה זה שיווק ממומן:
שיווק האורגני הוא התהליך שבו העסק משתמש באמצעים לקידום מוצרים או שירותים באופן טבעי ואורגני ברשת האינטרנט. זה כולל בניית תוכן איכותי ורלוונטי, פרסום תוכן ברשתות חברתיות, יצירת קשר עם קהל היעד ובניית תהליכים אורגניים לקידום העסק. השיווק האורגני דוחה על השימוש בתשלום ישיר כמו פרסומות ממומנות ומתמקד בבניית מוניטין ואמינות בין העסק ללקוחותיו.
בניגוד לכך,
שיווק ממומן היא שיטה בה העסק משתמש בכלי תשלום כמו פרסומות בתשלום לקידום העסק והמוצרים שלו ברשת. כלים כמו Google Ads, פרסומות ברשתות חברתיות ובעוד מגוון רחב של כלים כדי להגיע לקהל יעד רחב יותר. השיווק הממומן כולל השקעות כספיות ישירות כדי להגיע למספר רב יותר של לקוחות ולהגביר את התוצאות והמטרות אליהן אתם שואפים בעסק.
אם כי שתי הגישות יכולות להביא לתוצאות טובות, הן עושות זאת באופן שונה ומצריכות שימוש מיומן כדי לשפר את התוצאות הסופיות. הבחירה בין שיווק אורגני לשיווק ממומן עשויה להיות תלויה במיוחד במטרות העסק אך גם על התקציב הזמין והיכולת הפיננסית של העסק.