בניית אתרים לעסקים

קידום ממומן ואורגני: מה זה אומר, ואיך לדעת מה יותר מתאים לעסק?

"קידום אורגני" ו"קידום ממומן" אם אתם בעלי אתר או בלוג, סביר להניח ששמעתם על שני המונחים החשובים האלה בעולם השיווק ובאינטרנט. אז מה זה בעצם ההבדל ביניהם ואיך ניתן להחליט מה הכי מתאים לעסק שלך? במאמר הזה, נשווה בין שני הגישות ונעזור לך לקבוע איזה מתוך השניים יכול להיות הטוב ביותר עבורכם.

השאלה הנכונה יותר לשאול הוא לא מה עדיף קידום ממומן או קידום אורגני, אלא מה מטרת השיווק שלכם?

האם אתם יוצאים במבצע לחג מסויים ויש לכם זמן מוקצב "להעיף" כמה שיותר סחורה ואתם צריכים את הלקוחות עכשיו, או שאתם עסק עם חנות פיזית או מותג שרוצה לצבור לקוחות חוזרים ונאמנים למשך שנים ארוכות? (זה בגדול כן? בלי לרדת לדקויות)

אז תכלס ממומן או אורגני?

אי אפשר שלא להתחיל את הנושא בלהגיד או יותר נכון לרשום ששיווק דיגיטלי נכנס לחיינו חזק מאוד בשנים האחרונות, עסק ללא קידום ברשתות ובאינטרנט היום יהיה לו מאוד קשה להתנהל ולצבור לקוחות כשאר יש מולו מתחרים שמבצעים פעולות שיווק מעולות וטקטיקות שמצליחות לייצר הרבה מכירות מהקידום הממומן וכן גם מהאורגני.
אבל חשוב לציין נקודה נוספת, במידה ואין לכם אתר קיים וצריך לבנות אתר אינטרנט, אז זה פרמטר שצריך לשקול גם באסטרטגיה משום שלאתר עם ותק יש משמעות גדולה לקידום האורגני של האתר.

אז אם חוזרים לשאלה של "מה עדיף", אתם כנראה כבר יכולים לנחש שהתשובה היא לא "מה עדיף", אלא "מה מטרת העסק"?

בואו נרחיב:

מהו קידום אורגני?

קידום אורגני הוא תהליך של שיפור הדירוג של אתר אינטרנט בתוצאות החיפוש האורגניות של מנועי חיפוש, כגון גוגל. האלגוריתם של גוגל עובר על האתר שלכם וסורק אותו, לאחר מכן הוא קובע דירוג לאתר שנקבע על סמך מספר גורמים, כולל איכות התוכן, מבנה האתר, מבני קישורים, תוכן איכותי שבנוי על פי חוקי הקידום האורגני, שימוש בקישורים חיצוניים ועוד כמה פרמטרים.

מהו קידום ממומן?

קידום ממומן הוא תהליך של רכישת מודעות/שטחי פרסום המופיעים בתוצאות החיפוש הממומנות של מנועי חיפוש או בשטחי הפרסום ברחבי הרשתות החברתיות כגון פייסבוק, אינסטגרם, ואת זה עושים מתוך מנהל המודעות שלהם. מודעות ממונות הן מודעות שמוצגות בדפי תוצאות החיפוש, מתחת או מעל לתוצאות האורגניות ובנוסף גם נמצאים בשטחי פרסום ברחבי האינטרנט. התשלום על מודעות ממונות נעשה על בסיס הקלקה, כלומר המפרסם משלם רק כאשר גולש לוחץ על המודעה שלו.

היתרונות והחסרונות של קידום אורגני

יתרונות:

1. קידום אורגני הוא דרך יציבה וארוכת טווח להגיע לקהל לקוחות רחב.

2. קידום אורגני נחשב אמין יותר על ידי גולשים מאשר קידום ממומן.

3. קידום אורגני אינו דורש השקעה כספית חודשית.

חסרונות:

1. קידום אורגני הוא תהליך שיכול לקחת זמן רב עד להראות תוצאות.

2. קידום אורגני דורש ידע וניסיון מקצועי.

היתרונות והחסרונות של קידום ממומן

יתרונות:

1. קידום ממומן מאפשר להגיע לקהל לקוחות רחב באופן מיידי.

2. קידום ממומן הוא דרך יעילה להגדיל את החשיפה לאתר שלך.

3. קידום ממומן נותן לך אפשרות להגדיל את הדאטה באתר שלך בכמה ימים בודדים.

חסרונות:

1. קידום ממומן הוא דרך יקרה יותר לקדם אתר אינטרנט.

2. קידום ממומן נחשב פחות אמין על ידי גולשים מאשר קידום אורגני.

3. קידום ממומן דורש מעקב וניתוח קבועים.

איך לבחור את האפשרות הנכונה לעסק ספציפי?

הבחירה בין קידום אורגני לקידום ממומן תלויה במספר גורמים, כולל:

  • מטרות העסק: מהן המטרות שלכם מקידום האתר? האם אתם רוצים להגדיל את החשיפה, לייצר לידים, או להגדיל מכירות?
  • תקציב: כמה כסף אתם מוכנים להשקיע בקידום האתר?

תקופת הזמן: כמה זמן אתם מוכנים לחכות לראות תוצאות? (וזה פרמטר שצריך להתקע עליו, משום שאנשים חייבים להבין שקידום אורגני טוב ואמיתי, פשוט, לוקח זמן..)

קידום ממומן או אורגני: איך תוכלו לדעת מה מתאים לעסק שלכם?

1. יעדים ותקציב:

ההחלטה הראשונית תהיה התקציב. כמה אתם מוכנים להוציא על שיווק באינטרנט? אם התקציב שלכם מוגבל, ייתכן שתצטרכו להתמקד בקידום אורגני. למעשה, אפשר להשתמש גם בשני השיטות בו זמנית כדי להשיג יותר תוצאות.

2. תחרות ותחום עיסוק:

התחום שבו אתם פועלים והתחרות בו ישחקו תפקיד חשוב בהחלטה. בעלי עסקים בתחומים מאוד תחרותיים עשויים להרוויח יותר מקידום ממומן, כשאלו בתחומים פחות תחרותיים יכולים להתעקש על קידום אורגני.

3. זמן ויכולות:

קידום אורגני דורש הרבה זמן, מחקר מילות מפתח, ויכולות בכתיבה ובבניית תוכן איכותי. קידום ממומן דורש יכולות בניית קמפיינים פרסומיים וניתוח נתונים. עליכם לשקול את המטרות שלכם ואת המשאבים שיש לרשותכם להשקיע

אז לסיכום, בחירה בין קידום אורגני וקידום ממומן היא החלטה מרכזית במדרך של כל עסק באינטרנט. ההבדלים ביניהם מתחברים ליעדים שלך, לתקציב, לתחום עיסוק, וליכולות שלך. 

אם המטרות שלכם כוללות הגברת חשיפה לאתר שלכם לטווח ארוך, ויש לכם את הזמן והידע הדרושים, קידום אורגני הוא אופציה מעולה ביותר עבור עסקים לדעתי משום שבהתחלה עובדים על זה קשה אך לאחר מכן אפשר לקטוף המון פירות מהעבודה הרשה שהושקע באתר ובעוד דרכים לקידום האורגני ולא צריך להשקות את העץ יותר מידי. אם אתם צריכים להגיע לקהל לקוחות רחב באופן מיידי, וקידום אורגני אינו אפשרות עבורכם, קידום ממומן הוא גם אחלה אופציה ואפשר להשיג בו תוצאות מטורפות. ותאכלס? זה לא כזה משנה איזה דרך תבחרו אני פה לעזור לכם בזה..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אתכם גם:

תוכן בבנייה, עמכם הסליחה
חברת בניית אתרים
בניית אתרים לעסקים

אני רוצה קידום ממומן באינסטגרם

השאירו פרטים עכשיו

בניית אתרים לעסקים

אני רוצה קידום ממומן בפייסבוק

השאירו פרטים עכשיו

בניית אתרים לעסקים

אני רוצה קידום ממומן בגוגל

השאירו פרטים עכשיו

בניית אתרים לעסקים

אני רוצה אתר מסחר לעסק שלי

השאירו פרטים עכשיו

בניית אתרים לעסקים

אני רוצה אתר תדמית לעסק

השאירו פרטים עכשיו

בניית אתרים לעסקים

אני רוצה אתר קטלוג​

השאירו פרטים עכשיו

בניית אתרים לעסקים

אני רוצה דף נחיתה

השאירו פרטים עכשיו