במאמר זה נעסוק בעיקר במושג "מיתוג עסקי", איך הוא משפיע על החזות העסקית שלנו ברחבי הרשת ואיך הוא משפיע על המכירות שלנו.
אז נתחיל בכך מיתוג עסקי זו בעצם הזהות הייחודית של העסק שלכם,
כמו שאנשים יכולים לזהות אדם לפי המראה החיצוני שלו, כך גם עסקים יכולים ליצור זהות ייחודית ומזהירה שמתבטאת בעיצוב המותג שלהם.
מיתוג עסקי הוא תהליך שבו העסק מגדיר ומבצע את האופן שבו הוא מוצג ומתקדם בעולם העסקים.
העיצוב העיקרי של המיתוג הוא האופן שבו העסק משתמש בצבעים, בגרפיקה, בפונטים ובתפריטים כדי ליצור את האווירה והחוויה המתאימה ללקוחותיו באותו תחום.
בעיצוב המותג, המטרה העיקרית היא ליצור תמונה ותחושה שמזכירה את העסק, מזהה אותו ומעניקה לו יתרון תחרותי. לעסק יש לבחון ולהבין את ערכיו, את האודות שלו ואת היתרונות שהוא מציע, ולשקול איך ניתן ליישם אותם עיצובית בצורה הנכונה ביותר.
דרך מרכזית להביע את המיתוג היא דרך לוגו העסק, הסימן המזהה שלו שמשתמש בגרפיקה, בפונטים ובצבעים כדי ליצור זיהוי והבנה מהירה של המותג.
ליישם את המיתוג העיצובי במותג העסק ניתן לעשות באמצעות מראה עיצובי אחיד בכל חלקי העסק כמו האתר האינטרנטי, הלוגו, החומרים הפרסומיים, הדפוסים ועוד.
כמו כן, יש לתת דגש על עיצוב ממוקד ועל חווית המשתמש, כך שלקוחות העסק יוכלו להתחבר למותג, להבין את המסרים שאתם מנסים להעביר ולהרגיש שותף ומספיק בטוח עם המותג.
הנה 3 דרכים עיקריות שבהן המיתוג יכול להשפיע על המכירות:
בניית תמונת עסק חזקה: מיתוג עסקי מאפשר לכם ליצור תמונת עסק ייחודית שמתבטאת בלוגו, בשפה התקשורתית, בעיצוב המוצרים והאריזות, ובכלי השיווק שלכם. כאשר יש לכם תמונת עסק חזקה ובולטת, הסיכויים הרבה יותר גבוהים סטטיסטית שלקוחות יזכרו אתכם, יתקשרו אליכם ויבחרו לרכוש ממכם.
ממחקר שנערך עם מעל 2,500 משתתפים, גילו חוקרים ש67% מהנשאלים הצליחו לזהות את רשת "איקאה" רק מלראות את פלטת הצבעים שלה.
יצירת קשר עם הלקוחות: מיתוג עסקי יעזור לכם בנוסף ליצור קשר אמוציונלי עם הלקוחות. דרך חוויית הלקוח הייחודית שאתם יכולים להציע, אתם מבטיחים פתרונות מותאמים אישית ושירות איכותי, מה שמעודד את הלקוחות לחזור ולרכוש מכם שוב ושוב. זה עשוי לגרום להם להמליץ על העסק לחברים ומשפחה, מה שיכול להגביר את חשיפת המותג ולהביא לגדילה משמעותית במכירות.
יצירת אמון ותדירות: מיתוג עסקי מקנה אמון ותדירות בלקוחות. כאשר לקוחות מזהים ומזכירים את המותג שלכם כמוכר ואיכותי, הם מרגישים יותר בטוחים בקניית מוצרים או שירותים מכם. תוכלו להשיג זאת על ידי תחזוקת איכות המוצרים, תמיכה טכנית, שירות לקוחות מקצועי ותקשורת יעילה. אמון הלקוח הוא מרכיב מרכזי בתהליך הקניה, ומיתוג עסקי יכול לשפר את התמונה ולקדם מכירות עתידיות.
לסיכום, מיתוג עסקי יכול לעזור לעסק להצליח על ידי בניית תמונת עסק חזקה כמו שהזכרנו למעלה, יצירת קשר עמוק ואמוציונלי עם הלקוחות, ויצירת אמון ותדירות. באמצעות התמונה המתוכננת של העסק וההתמקדות בחווית הלקוח, ניתן להגביר את המכירות וליצור יתרון תחרותי בשוק.